fredag 26 oktober 2012

Fredag 26/10

Hejsan!! Skriver lite först om gårdagen 25/10 då Susanne kom förbi med barnen efter hennes jobb hon skulle till frissan. Vilgot är ju för rolig (jag tyckte i allla fall det). Farmor vet du, du ska få en cykel sa han med strålande leénde. Susanne: Men Vilgot va har vi sagt du skullle ju inte få säga nåt!!! Jag: skrattar så tårarna trilla han va så söt för han var så stolt med denna nyhet. Jag: Vilgot man måste lära sig att ha en hemlighet, fast det gjorde inget nu farmor blir lika glad i alla fall!! barn är för söta men Astrid var besviken på sin lillebror! 
Fredag 26/10 åker hem till Familjen B. Peter hade ju skruvat ihop cykeln hade jag räknat ihop. På min önskelista till Leif stod Cykel längst upp så Vilgot har väl rätt. Då vi kom in gav jag Susanne en lila Orkidé det är ju roligt att få en sådan, den sattes i köksfönstret där den prydde sin plats. 
    Därefter blev det förrådet allesamman jag gav kameran till Astrid så hon skulle få ta lite kort på det som hända ska. Där ute stod det en 7-växlad svart cykel precis den jag önskat mig!! Tusen tack Leif!! Tyvärr ingen cykeltur då det är lite halkigt och mörk ute men det blir fler dagar.

Jätteglad!!


Fixaren

Här är pärlan!!!

Jag vill sitta på crossen Pappa!

Fika på det sen och då hade Peter och Susanne något att berätta, de har biljetter i December på Jonas Gardell i Uppsala som är bokat för oss fyra och vi ska åka med Peter och Susanne. Det ska bli jättetrevligt!! Va lätt det ska gå nu i mörkret när vi har nåt skoj att se fram emot!!  

Susannes goda bakverk Napoleontårta.

Lite Disco för oss hör till

                                   Vilken Trevlig Dag!!  

4 kommentarer:

  1. Jahaja... det är idag söndag den 28/11 2012
    och jag har fått reda på att du minsann fyller år idag ☺☺

    Jättemycket grattis på födelsedagen moster G-B!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Gun-Britt!! Vilken härlig överraskning du fick. Idag när du fyller 60 år önskar jag dig all lycka i framtiden, även som nybliven pensionär. Kom hem från Särna kl 20 nu i kväll efter härliga dagar med Magnus o Wilmer. HIPP ! HIPP ! HURRA, HOPPAS DAGEN VARIT BRA !!! Kära hälsningar från Rigmor. Hälsa Leif.

    SvaraRadera