söndag 23 oktober 2011

Hejsan!!

Fredag 21/10 Lovade Susanne tidigare att jag skulle ha Vilgot hos mig denna dag än så länge lediga  fredagar. Vilgot och jag gick ner på stan en sväng och jag köpte honom en Bamsetröja med lång ärm. Frågade om han blev trött i sina ben "nejdå" sa han och knata på fram och tillbaka till stan. Susanne och Astrid kom lite senare och hon ville ha sällskap till Kupolen skulle ev köpa en overall till Astrid. (Astrid frågade förstås va Leif va? han är hos Ola och hjälper honom, men han kanske kommer så du hinner träffa honom.) Först fixa till lite käk så vi får nåt i magarna sen åker vi ner till Kupolen. Visst jag hänger med och det blev en turkos jacka och svarta hänselbyxor till henne. Vilgot får nöja sig med arvegods i år.
Susanne frågade om vi hade lust komma upp titta på Idol och äta nåt gott innan hos dem. Vi tackade ja det är ju trevligt träffa sina ungdommar. Jag har ju alltid chaufför så jag tackade ja till vin blev kanske lite för rund under fötterna. Men det går ju över tack och lov.

Lördag 22/10 idag fyller Daniel & Mikael 35 år!!! tänk va åren går ändå det va inte så himmla länge sen grabbarna va små Peter, Daniel & Mikael bara 2 år mellan.
        Vi gjorde inget speciellt denna lördag och på em ringer det på ytterdörren direkt säger jag nu kommer Inger och Lennart men det va Catarina och Per som varit ute på skogspromenad i Gyllberget i 4 timmar grillat korv bl.a. De är ju sportiga av sig!! Men jag varnade dem för licensjakten! de kan faktiskt bli skjutna om man har riktig otur. Jag vet att jägarna inte tycker om folk i skogen dessa tider.
Hur som hellst var det roligt att de kom förbi så vi träffa dom.
Söndag 23/10 Vaknar tidigt idag kl var 09.30 när jag berättade det för Camilla gapskrattade hon! Jag och Leif hade bestämt att hälsa på ute vid Olas firma där de håller på att renovera. Åkte först till IcaMaxi köpte en butterkaka för vi skulle nog få fika. Där var Ola, Lina Moa och Camilla och efter en stund kom Camillas flickor Jossan och Julia ville ej följa. Det blir så ljust och fint där.
     På hemvägen åkte vi förbi Stora Tuna kyrka och hade med lyktan som jag satte ner och tände ett ljus för pappa och mamma.

     Hejsvejs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar