onsdag 25 april 2012

Onsdag 25/4

Hejsan!! Skönt väder idag solen glimtade fram någon gång ibland men på eftermiddagen kom det en riktig störtskur! Tur man arbetar inomhus, tänker alltid så, kommer ihåg för länge sedan då Leif var på Dagnyhuset och arbeta cirka 10 våningar upp! Plåtarbete då förstås, tror det var nya ballkonger och tak över dessa som skulle göra. Vågade nästan inte kika för det va så högt. Därför klagar jag inte om jag går 15 minuter jag får ju alla fall komma in i värmen sen.
       Tänk att vi har ny knopp i orkidén som blommar och i en till jag är överlycklig!!! T.o.m. på jobbet blommar det som aldrig förr, ger dem "vattskvätt" (mammas uttryck) reglebundet nu som de nog aldrig fått förrut.
Orkidé på väg

 Nåt annat som jag inte vet men en blomma blir det

Nu ska jag gå ner en trappa och slappa lite framför TV:n

Tjingeling!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar