måndag 18 juni 2012

Släktfest i Paradiset

Hejsan!! Lördag den 16/6 var det årlig återkommande släktfest och denna gång hos famijen Svensson i Paradiset. Vi skulle komma dit till kl. 14.00 för en lättare lunch och senare så skulle det bli grillafton. Alla skulle ta med varsin köttbit sen skulle de hålla med resten. Jag hade i alla fall bakat en blåbärskaka till kaffet och det vi skulle dricka tog vi med oss. Lekar blev det ju förstås det gillar ju Ulla så det höll ju hon i, först började karlana med yxkastning jag tyckte det såg lite otäckt ut men det verkade vara rätt kul!

Nästan men den stanna inte kvar
Leifs Bror Bengt kastar mitt i prick!!


Men jag ville inte prova. Sen var det spotta gelégrodor och springa runt med en potatis på sked i munnen det va jag snabb på. Eftersom vädret inte var som vi önskat hade de lagt en tipspromenad runt tomten och Leif tog hem vinsten. Alla fick vinster vi hade köpt något för cirka 30:-/person. 
   Vädret var ganska bra för det regnade inte. De hade lånat ett stort tält som vi satt inne i där det var varmt och skönt.

     Badning i lyxbaljan blev det inte för oss vuxna men de två pojkarna som va med bubblade i det varma vattnet. Leif och jag åkte med Catarina och Per hem vid 23.30 tiden det skulle upp tidigt åka till Stockholm dagen därpå. Det blev en lyckad fest!!

Bröderna hjälper gossarna med Lego.

Tjingeling!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar