tisdag 11 december 2012

Luciafirande på Vilgots Förskola

Hejsan!! Klockan ställd på 06.15 så vi får lite frukost innan promenaden till barnstugan. Det blir Vilgots första Luciafirande så det var så roligt att höra alla barn sjunga och de hade många sånger att bjuda på. Det var en flicka som var så duktig att sjunga så varje gång fröken tala om vilken "sång" de skulle ta så sa hon ljudligt "JAA". Hon älskade att sjunga skulle jag tro cirka 3 - 4 år. 

Hela barngruppen bjöd på sång ovanpå snökullen.

Efter att barnen sjungit klart så bjöds det på varm glögg och pepparkakor. Men det var bara jag och Vilgot som snaska på det Peter och Susanne hade redan ilat till sina arbeten. Jag gick in sedan och klädde av Vilgot och där träffade jag på min släkting som har barn på samma förskola, Johan Björndahl Signes son så vi stod och prata en stund det är så roligt tyckte vi båda. Gustaf hans lille son leker så bra med Vilgot.

Våran Tomtenisse!

Efter jag kom hem så bakade jag lussekatter det är ju hög tid för det nu eller hur?
Sedan tog vi en tur till Sundströms och vattnade på blommorna och tittade till hur det ser ut innan de ska komma hem i morgon Leif skottade av gången på framsidan en kisse hade varit fram och vänt såg man av spåren.Sedan åkte vi hem och fixa käk.  

Hejsvejs!!

  

3 kommentarer:

  1. Hej!! Det är något visst med Lucia på dagis, barnen är så härliga. Jag ska till Wilmers dagis på torsdag och fira Lucia. Det ser jag fram emot. Idag kommer Solveig hit och äter lunch med mig. Ha det så bra Kramis / Rigmor

    SvaraRadera
  2. Ja, man ligger lite efter i julstöket.Sista dagen på stranden, varmt & gott har det varit, va´3 v. har gått fort. Vi ses imorgon.
    Kram till er.

    SvaraRadera
  3. Ja, nog är det några år sedan man fick följa med :-) nu saknar man det lite :-)

    SvaraRadera