måndag 23 januari 2012

Sytt gardiner

Varit ledig i helgen och hade då spetsat in mig på nya gardiner i köket. Tyget hade jag redan köpt för cirka hör och häpnad för cirka 7 år sedan men ångrade mig då. Slängde in det i "skrubben" så långt det gick så jag förhoppningsvis skulle glömma bort det, det var synd kasta tyckte jag. Men nu skulle jag byta gardiner och då kom jag attt tänka på dem som låg osydda i "skrubben". Sagt och gjort började jag titta och fundera hur jag skulle gå tillväga? mönster och allt och klippa skulle jag också. Hjälp?
    Vi åkte hem till Inger och Lennart och fika i fredags och fick lite tips och råg i ryggen.
      På lördag började jag klippa och måndag e.m. är det klart och jag är jättenöjd. Sämst är mina dåliga ögon när tråden åker ur nålsögat "det är inte roligt" skulle min lilla Astrid ha säga.
Det blev väl inte så tokigt eller hur?

De sålde ut Amaryllis för 10:-/st på Blomsterlandet vi köpte 3 st bäst passa på.

Varit till tandhygenisten idag och fick beröm det var 1,5 år sedan jag var till henne Elektisk tandborste gör underverk!!!!!

Nöjd & Glad!!
Kramis

2 kommentarer:

  1. Hej Gun-Britt!!! Har försökt skriva gång på gång, men det har inte funkat. Men nu gick det bra. Snygga gardiner du sytt, alltid kul med lite nytt. Hoppas det är bra med dig och Leif. Puss o Kram från Rigmor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag blev så nöjd själv roligt med nåt nytt. Kramis<3

      Radera