lördag 19 maj 2012

Vårstädning på tomten

Hejsan!! Solen skiner då vi vaknar idag det passar oss väldigt bra då vi ska jobba på gården alla grannar. Det gör vi varje vår tillsammans och har så trevligt. Skurar trädgårdsmöbler och golvet på alltanen blir mitt jobb och sen krattar jag bort mycket löv från lönnen som samlas under trädet. Leif håller till på stora gräsplanen med de andra gubbarna klipper gräs och slår med trimmer, det blir flera säckar som ska köras iväg.
       Kl. 12.00 blev vi bjudna in hos en granne på gott fika (hembakat) Jojobullar jättegoda. Vi satt ute på alltanen i solen härligt väder.
    Efter det gick vi tillbaka och fortsatte så vi blev klara sen gick vi in och tog en tupplur för kl. 17.15 bjöds det mat inne hos samma granne jättegod paj i långpanna kyckling, kassler, champinjoner och chilesås, grädde med smördegsplattor. Det var så mumsigt!! Vin, öl och whiskey men jag tog Looka är lite dålig i magen av värktabletter som jag stoppat i mig sista tiden. Tänk att vi kunde sitta ute och snacka ända till 22.10 då vi gav upp.
          Vilken tur med vädret vi haft!!
Botten upp

Lucifer
      Fyra på en gång!! Det är 14 år sedan idag Grattis!!   

    Hejsvejs!!      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar