måndag 7 maj 2012

Vilgot & Astrid kommer!!

Hejsan! Klockan på ringning 05.45 går ner för att ta emot mina barnbarn. Det är så mysigt att få rå om dem och idag fick Astrid följa med också det va ju kul. Hon hade så bråttom in så det blev ett hål på byxan likaså ett skrapsår på knät plåstrade om det under dagen. Vilgot berättade ritualerna hos Farmor det blir gröt till frukost mums sa Astrid! Men först gick vi upp och vila en liten stund det är alldeles för tidigt att vara uppe nu.
      Båda tittar nyfiket på mig då jag tillagar gröten som är gjort på ett litet kick. De åt upp med stor aptit båda två! 
   Därefter lagade jag hennes byxa så vi kunde gå ut och leka. Vi tog en tur till båda lekparkerna det tyckte de va så skoj. Gick en runda på stan fick syn på jordgubbar och köpte förstås årets första "Belgiska" så barnen skulle få smaka läckerheterna. Men de va ganska smaklösa. Pannkaka med äppelmos och vispgrädde var beställt idag så det fick det bli hade jag lovat. 
       Tack ungar för en trevlig dag!!!



Tjingeling!!!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar