fredag 21 september 2012

Bärplockning

Hejsan!! Nu blev det av vi hade bestämt att denna helg så får det bli hur det vill så ska vi till stugan och plocka lingon!! Leif har för ont så han väljer att stanna hemma och det är nog klokt bättre för honom, han kan ju alla fall inte komma med i skogen.
    Ställde klockan på 07.45 och det var riktigt kyligt ute 3 grader varmt hos oss. Inger och Lennart kom och hämtade mig cirka 09.15 och då packa vi bilen och lämnade Borlänge. När vi passerade Gagnef frågar Inger om det brinner? nej det är dimman från älven säger jag. Det låg faktiskt som tjock "rök" över byarna. 
   Då vi kom fram hade jag en liten lista jag skrivit upp som jag skulle följa och utföra vissa saker som Leif önskade. 
   Väl ute i skogen var det så skönt först hittade vi inte så mycket men sen kom vi på va de fanns! Fikade och Inger hade nybakat matbröd jättegott och kaffe smakar ju så gott i skogen!!
  Lennart ramlade baklänges men han landade ju mjukt i mossen men det sved till i knät sa han hoppas det går över såg alla fall inget fel på hans gåstil. Inger och Lennart hjälpte mig och plocka på slutet så jag fick ihop nästan två hinkar själva plockade de en halv hink. 
    Leif ringde till Ingers mobil och frågade hur det gick och hon berättade att det var full "aktivitet" i skogen.     
    Tillbaka igen i stugan ville jag de skulle smaka på vattnet och det var ju jättegott sa de!! Sen drack vi upp det sista i kaffetermosen och åt av Ingers goda bullar. Nu följer ni med hem och äter efter  det här jag har maten klar och så blev det.






Bilderna får tala själv.

            
                                Tack för en trevlig dag!!!
                                Hejsvejs i lingonskogen!!!

2 kommentarer:

  1. Har man bara tur med vädret så kan man vara ute i skogen länge. Tur pappsen ramlade mjukt ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Trevlig fredag!!! Tur med vädret må jag säga, för idag regnar det. Vi hade först tänkt lördag, vilken tur att vi flyttade fram det en dag. Tack för en god middag. Kram vi hörs....

    SvaraRadera