fredag 4 maj 2012

Sommarjackan på, till jobbet på onsdag!

Skönt väder i onsdags 3/5 så då bestämde jag mig för en tunnare jacka som blev min röda. Vilken lättnad att börja med den tyckte att man får mer luft allt gick mycket bättre. Men min fot är inte ok får käka värktabl. varje dag. På onsdagen 2/5 då jag skulle ta tåget hem var det bara tur jag hann med för varje steg värkte i vä fot. Nu är jag alla fall ledig till tisdag "tack och lov" så foten och jag får vila! Börjar jag bli gammal? Nu använder jag arbetsskorna både hemma och på jobbet bästa dojan!!

   Idag fredag 4/5 då vi tittar ut är det lite vitt på marken och lite puder på taken NU ÄR DET NOG!!! För att göra något så tog vi en tur till Coop Forum och fredagshandla maten denna gång. Träffade min gammla skolkompis Lena som jag alltid pratar med en stund där om jag ser henne det är alltid trevligt. Kramar om Daniels morfar och gratulerar att han blivit gammelmorfar och köpte två lotter, ingen vinst. Därefter till kyrkogården tar bort lyktan för denna gång det är så kyligt ute idag. Får ett sms av Monica att hon kommer förrbi hemma hos oss och lämnar nyckeln då jag ska vattna blommorna när hon är på Azorerna med en väninna en vecka. Till kaffet hade hon med sig något riktig gott!! 
 Hörde på GävleDala att nu är det fritt fram för IKEA att bygga i Borlänge!!! Äntligen fick gubben ge sig BRA!!!  

                            Kramis
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar