onsdag 2 maj 2012

Liten Resumé

Hejsan!! Sista April brukar Inger & Lennart slå följe med oss upp till Bergebo för att se på brasan och fyrverkeriet men i år stod de över. Vi hade väl egentligen heller ingen större lust men vi tog en runda med bilen i all fall och tittade på brasan och fyrverkeriet på avstånd.
        Därefter åkte vi till Max hamburgerbar och åt ett varsitt Friscomål det smakade gott. Vi hade bestämt med Sundströms att se 1 majtåget tillsammans som vi brukar. Men Leif hade ont i kistan så det blev bara jag, Inger och Lennart. Ingen musikkår i år, tack vare att de ej skulle få något bidrag för sin insats därför fick Kommunen lösa detta bäst de kunde. Så då blev det som det blev Musik på hjul?? Ja inte va det mycket att vara stolt över, men ändå många hade ställt upp att gå i tåget.


 Det som var konstigt var att vi inte sett någonstans när det skulle börja och ingen på stan visste nåt. Dåligt.
   Därefter försökte vi få gå någonstans och fika men ack nej allt var stängt bara öl för den som var törstig? Tråkigt. Så vi skildes åt på vår parkering och jag fick gå in till min sjukling och pyssla om honom istället.
    Jobbar idag 2/5 men en kort dag. Fy tusan va min fot värkte när jag kom hem jag måste mata på hela tiden med värktabletter om jag ska kunna röra mig obehindrat. Inte roligt!!! Leif stack iväg och köpte ett hänglås till min cykel så nu ska jag börja använda cykeln mellan bussen och jobbet det är cika 1,5 - 2 km. 

Dr med cortisonsprutan, det blir väl en vända till.

Hejsvejs!!
    


        

1 kommentar:

  1. Ett förtydligande:Musikskolan har fått mindre anslag i år,då tyckte föräldragruppen att då skulle INTE musikskolans musikkår spela,därför blev det ingen musik,en sympati åtgärd alltså.

    SvaraRadera