måndag 8 oktober 2012

Måndag 8/10 Läkarbesök

Hejsan! Vaknar av att klockan ringer 08.30 har ju bestämt att ringa Hedemora VC och berätta att jag inte kommer till veckan och så ska jag kontakta Domnarvets VC.  Leif skjutsar mig till VC och jag bestämmer att ta bussen hem om det inte skulle vara så jag ändrar mig då hör jag av mig till honom. Träffar ju Berit i luckan det är ju alltid lika roligt frågar hur det är "ja när du ser mig här så är det ju inte så bra", berättar lite för henne hur det förhåller sig. Hänger bara av mig jackan så hör jag mitt namn utropas. Följer med en syrra som placerar mig i rum 103. Strax kommer Dr Ulla N in genom dörren som hälsar i hand och säger, att hon känner mig sen förrut och vill ha en förklaring till det. Jobbat här på Gyn i 15 år men de senaste 7,5 åren i Hedemora VC som Fotterapeut. Ville inte gå in något mera förtydligande sa jag då blir jag kvar här en bra stund, vi släpper det då sa hon. 
   Hon klämde och kände lyssnade så fick jag ta en CRP som var 28 det är ok. Sjukskrev mig t.o.m. söndag 14/10, jag behöver det. Hostmedicinen Coccilana Etyfin fick jag utskriven blev då avrädd att köra bil, ingen risk det ska jag låta bli äter Ep-medicin likväl det är bara skit med svenska folket men det sista tänkte jag bara.

      Nu har jag lite mat i ugnen som jag ska titta till!
                                           Hejdå!!

1 kommentar: