onsdag 1 maj 2013

Cykeltur.

Hejsan!! Idag är det 1 Maj så då ska ju arbetarna ut och demonstrera!! Kommer ihåg för många år sedan när jag, mamma och Leif gick i demonstrationståget på 1 Maj. Mamma fick gå bland pensionärerna och jag och Leif bland de som fortfarande arbetade det kändes riktigt bra. Vi fick bära plakat och vi kände oss riktigt delaktig i protesterna. 
1 Maj-tåget idag

Jag och Leif lyssnade inte på något tal och tittade inte på något tåg heller. Vi tog däremot en liten cykeltur till Biltema för att köpa ett cykellås till min cykel vill ha ett riktigt som sitter fast på cykeln. Jag hittade det som jag sett ut i katalogen så jag blev nöjd. Men nu ska det monteras? Vi fikade då vi kom sen kunde inte Leif hålla sina fingrar i styr längre så det stod inte på för än låset satt på plats. 

Precis ett sånt lås köpte jag som sitter på min cykel nu och hoppas att jag blir nöjd!!

Ringde till Familjen B idag men där är det inget vidare må jag säga, Far i huset har gått ner för räkning!! Hoppas att det inte är influensan för då kan det bli långvarigt. Hosta snuva genomslut i kroppen känner han sig. Varför blir alla så drabbade av sånt SKIT nuförtiden faktiskt mera nu än tidigare!!

Krya på er
Alla sjuklingar!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar