söndag 18 augusti 2013

Söndag 18/8

Hejsan!! Idag på morgonen har jag varit "sömmerska" lagat ett par brallor till gubben. Solen orkar inte riktigt igenom idag och igår så var det så skönt. Blåser ganska mycket idag och det är inte kul.
   Kikar på Bolt när han tar GULD efter GULD jag älskar den mannen!!! Såg han fötter igår de var ingen vacker syn!! Krokiga åt alla håll men de har nog fått slita ont. Det gör nog ont både här och där efter loppet kan jag tro. Han försörjer nog hela sin släkt idag den mannen tänk va mamman ska va stolt över sin charmknutte!!

  
Hittade en passande bild på min idol när han är i sitt bästa spexhumör!!

  Igår var Leif och jag ute på promenad runt stan då kom en förtvivlad tjej. Hon var lätt utvecklingstörd och hade rollator. Hade inga pengar till bussen hem som kostade 30 kr så jag och Leif gav henne det direkt. Senare gick vi in på Konsum City där stod hon som inte hade busspengar?? Hade köpt lödagsgodis "plockgodis" och 1,5 liter Coca cola. Det kliade i fingrarna att picka henne på axeln och fråga om bussen åkte ifrån henne? Leif och jag skrattade åt oss som var så lättlurade. Tråkigt bara om hon börjar så där inte bra.

                                    Tjingeling 
                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar