söndag 1 september 2013

Nattgäster

Hejsan!! Fick telefon från Susanne på fm om vi kan ha barnen över natten mellan lördag - söndag då de vill fira sin bröllopsdag. Självklart så får de ligga över här det ska bli så roligt få rå om dem. Få se va vi ska hitta på. Vi tog en promenad innan maten direkt efter att Susanne lämnat dem till stora lekparken. Då de står på kullen vid rutchkanan så säger de "Titta va är det där är det karuseller?" Då går vi väl dit säger jag och där så kikar vi vilken karusell de vill åka och de fastnar för virvelvind om jag åker med. Va gör man väl inte för sina barnbarn? Jag vet inte hur det blev men jag snackade engelska med tjejen som som tog biljetten och det va hon som började ha ha ha ha. Efter en stund kom vi på vårt missförstånd och vi skrattade åt det båda två, skönt kunna prata sitt eget modersmål igen! Så fick de en varsin klubba för det var ju lördag, Leif köpte ringmunk till fikat mums!! De tyckte de haft en jätteskoj dag!!
       Vilgot ville sova inne hos mig och Astrid sov hos Leif de somnade så bra och sov hela natten. Det är så roligt bjuda dem på mat för de är så duktiga att äta båda två.
                                      
                                               Tjingeling!!
                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar